vrijdag, maart 02, 2007

Wilders-woede
Onderstaande reactie schreef ik op het terechte commentaar in Trouw vandaag op de opmerkingen van Wilders. Niet dat ik de illusie heb dat mijn reactie enig verschil maakt, maar het is een goede uitlaatklep voor mijn woede en het enige middel dat mij ter beschikking staat.
(zie www.trouw.nl/deverdieping/dossiers/article645599.ece
voor het commentaar)

Hartelijk dank voor uw commentaar, dit is inderdaad Nederland op zijn smalst. Is dit het Nederland waaraan ik loyaal moet zijn? Politici die haat en verdeeldheid zaaien? Of moet ik trots zijn op de Nederlanders die mijn grootvader verraadden omdat hij actief was in het verzet of die mijn Joodse familie wegvoerden? Nee, dat weiger ik. Honderd keer liever steun ik mensen als Aboutaleb en Albayrak die zich inzetten voor een samenleving waar respect is voor een ander. Laten we mensen beoordelen op wat ze zeggen en doen, niet op hun godsdienst, geboortegrond of huidskleur. Het wordt tijd dat we grenzen stellen aan deze ongebreidelde beledigingen.
Een Joodse Nederlander

Clary Rooda, Amsterdam/Jeruzalem